Weihnachten 2012 – Fröhliches Konsumieren!

 

Den größten Anteil am Jahresend-Konsumrausch nehmen die Weihnachtsgeschenke ein.  Geschenke sind eine Art “fremdbestimmten” Konsums, die  nur selten in der Wirtschaftsforschung analysiert werden. Dennoch haben Ökonomen sich auch darüber einige Gedanken gemacht. Und deshalb steht das Thema bei der diesjährigen Weihnachts-Literaturauswahl im Mittelpunkt.

Weblinks:

 

Konzepte

Wesentliches Schlagwort: Geschenk

Wikipedia EyePlorer Bundeszentrale für politische Bildung Deeper Web Google-News Google-Blogs Wirtschaftslexikon24
EconBiz GVK - Gemeinsamer Verbundkatalog SlideShare YouTube Google Ngram-Viewer (deutsch) Google Insights for Search

Wesentliches Schlagwort: Willingness to pay

Wikipedia EyePlorer Bundeszentrale für politische Bildung Deeper Web Google-News Google-Blogs Wirtschaftslexikon24
EconBiz Standard-Thesaurus Wirtschaft GVK - Gemeinsamer Verbundkatalog SlideShare YouTube Google Ngram-Viewer (deutsch) Google Ngram-Viewer (englisch) Google Insights for Search

 

 

Literaturliste

Should I give grandma an iPod for christmas? : music consumption behavior In the digital age / Joshua T. Coleman; Stephen B. Castleberry.

  • Should I give grandma an iPod for christmas? : music consumption behavior In the digital age / Joshua T. Coleman; Stephen B. Castleberry.
    (2012) In: Journal of business case studies. – Littleton, Colo.. – Bd. 8.2012, 3, (5/6.2012) S. 335-347.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Giving and getting gift cards / Erhard K. Valentin and Anthony T. Allred.

  • Giving and getting gift cards / Erhard K. Valentin and Anthony T. Allred.
    (2012) In: The journal of consumer marketing. – Bradford. – Bd. 29.2012, 4, S. 271-279.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

WTP vs. WTA : Christmas presents and the endowment effect / by Thomas K. Bauer and Christoph M. Schmidt.

  • WTP vs. WTA : Christmas presents and the endowment effect / by Thomas K. Bauer and Christoph M. Schmidt.
    (2012) In: Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik. – Bd. 232.2012, 1, (Jan.2012) S. 4-11.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search
  • WTP vs. WTA : christmas presents and the endowment effect / Thomas K. Bauer and Christoph M. Schmidt.
    (Nov. 2008) Ruhr economic papers ; 75; Online-Ressource (13 S.).

    PDF-Volltext Repository prüfen & bestellenMonografie verfügbar?WorldCat - WeltkatalogEconBizGoogle-Books
  • WTP vs. WTA : christmas presents and the endowment effect / Thomas K. Bauer; Christoph M. Schmidt.
    (2008) IZA discussion papers ; 3855; Online-Ressource (PDF-Datei: 10 S.).

    PDF-Volltext Repository prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier

The gift and gift economy / Yunxiang Yan.

It’s not me, it’s you : how gift giving creates giver identity threat as a function of social closeness / Morgan K. Ward; Susan M. Broniarczyk.

  • It’s not me, it’s you : how gift giving creates giver identity threat as a function of social closeness / Morgan K. Ward; Susan M. Broniarczyk.
    (2011) In: Journal of consumer research. – Bd. 38.2011/12, 1, (Jun.2011/12) S. 164-181.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Wer bezahlt eingentlich Weihnachten? : die Geschichte von der kleinen Europa Weihnachten 2011 / Volker Tolkmitt.

  • Wer bezahlt eingentlich Weihnachten? : die Geschichte von der kleinen Europa Weihnachten 2011 / Volker Tolkmitt.
    (2012) Diskussionspapier / Hochschule Mittweida (FH), Fachbereich Wirtschaftswissenschaften ; 2012,01; 7 Bl.

    prüfen & bestellen EconBiz Google-Scolar Google Google Scirus - Elsevier

Fast profits : investor sentiment and stock returns during Ramadan / Jñedrzej Bia±kowski; Ahmad Etebari; Tomasz Piotr Wisniewski.

  • Fast profits : investor sentiment and stock returns during Ramadan / Jñedrzej Bia±kowski; Ahmad Etebari; Tomasz Piotr Wisniewski.
    (2012) In: Journal of banking & finance. – Amsterdam [u.a.]. – Bd. 36.2012, 3, (Mar.2012) S. 835-845.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Regarding gifts : on Christmas gift exchange and asymmetrical business relations / Jeanette Lemmergaard; Sara Louise Muhr.

  • Regarding gifts : on Christmas gift exchange and asymmetrical business relations / Jeanette Lemmergaard; Sara Louise Muhr.
    (2011) In: Organization. – Bd. 18.2011, 6, (Nov.2011) S. 763-777.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Special issue: Christmas / guest eds.: Philip Hancock ….

  • Special issue: Christmas / guest eds.: Philip Hancock ….
    (2011) Organization : the critical journal of organization, theory and society ; 18.2011,6; S. 737 – 843.

    prüfen & bestellen EconBiz Google-Scolar Google Google Scirus - Elsevier

Investor sentiment and calendar anomaly effects : a case study of the impact of Ramadan on Islamic Middle Eastern markets / Heitham Al-Hajieh; Keith Redhead; Timothy Rodgers.

  • Investor sentiment and calendar anomaly effects : a case study of the impact of Ramadan on Islamic Middle Eastern markets / Heitham Al-Hajieh; Keith Redhead; Timothy Rodgers.
    (2011) In: Research in international business and finance. – Amsterdam [u.a.]. – Bd. 25.2011, 3, (Sep.2011) S. 345-356.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Home is where the heart is? : organizing women’s work and domesticity at Christmas / Sheena J. Vachhani; Alison Pullen.

  • Home is where the heart is? : organizing women’s work and domesticity at Christmas / Sheena J. Vachhani; Alison Pullen.
    (2011) In: Organization. – Bd. 18.2011, 6, (Nov.2011) S. 807-821.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

The sacralization of Christmas commerce / Jean M. Bartunek; Boram Do.

Ritualized Christmas headgear or “pass me the tinsel, mother : it’s the office party tonight” / Ann Rippin.

  • Ritualized Christmas headgear or “pass me the tinsel, mother : it’s the office party tonight” / Ann Rippin.
    (2011) In: Organization. – Bd. 18.2011, 6, (Nov.2011) S. 823-832.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

The organization of Santa : fetishism, ambivalence and narcissism / Robert Cluley.

Have yourself a merry little Christmas? : organizing Christmas in women’s magazines past and present / Joanna Brewis; Samantha Warren.

  • Have yourself a merry little Christmas? : organizing Christmas in women’s magazines past and present / Joanna Brewis; Samantha Warren.
    (2011) In: Organization. – Bd. 18.2011, 6, (Nov.2011) S. 747-762.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Der hingerichtete Weihnachtsmann : wer ist eigentlich dieser Kerl in Rot, und was hat Leadership mit Bescherung zu tun? / Günther Ortmann.

  • Der hingerichtete Weihnachtsmann : wer ist eigentlich dieser Kerl in Rot, und was hat Leadership mit Bescherung zu tun? / Günther Ortmann.
    (2010) In: Zeitschrift Führung + Organisation. – Bd. 79.2010, 6, (11/12.2010) S. 409-412.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier

Nikolaus und Weihnachtsmann : Werbung als Indikator kulturellen Wertewandels / Daniel Drascek.

Is Hanukkah responsive to Christmas? / Ran Abramitzky, Liran Einav and Oren Rigbi.

  • Is Hanukkah responsive to Christmas? / Ran Abramitzky, Liran Einav and Oren Rigbi.
    (2010) In: The economic journal. – Bd. 120.2010, (Jun.2010) S. 612-630.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search
  • Is Hanukkah responsive to Christmas? / By Ran Abramitzky; Liran Einav; Oren Rigbi.
    (2008) SIEPR discussion paper ; 07,49; Online-Ressource (20 S.).

    PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier

Consumer responses to Christian religious symbols in advertising / Valerie A. Taylor, Diane Halstead, and Paula J. Haynes.

  • Consumer responses to Christian religious symbols in advertising / Valerie A. Taylor, Diane Halstead, and Paula J. Haynes.
    (2010) In: Journal of advertising. – Bd. 39.2010, 2, S. 79-92.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Ramadan effect on price movements : evidence from Pakistan / Muhammad Akmal; Muhammad Usman Abbasi.

  • Ramadan effect on price movements : evidence from Pakistan / Muhammad Akmal; Muhammad Usman Abbasi.
    (2010) SBP Working Paper Series ; 32; Online-Ressource (20 S.).

    PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier

Secret Santa : anonymity, signalling, and conditional cooperation / David Hugh-Jones and David Reinstein.

  • Secret Santa : anonymity, signalling, and conditional cooperation / David Hugh-Jones and David Reinstein.
    (2009) Discussion paper series / University of Essex, Department of Economics ; 670; Online-Ressource (46 S.).

    PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier

Why is Santa so kind to hedge funds? : The December return puzzle! / Vikas Agarwal; Naveen D. Daniel and Narayan Y. Naik.

  • Why is Santa so kind to hedge funds? : The December return puzzle! / Vikas Agarwal; Naveen D. Daniel and Narayan Y. Naik.
    (2007) Working paper / BNP Paribas Hedge Fund Centre ; 026; Online-Ressource, text.

    PDF-Volltext PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier
Bookmark/share via AddInto

Leave a Reply

  

  

  

 

Wiwi-Werkbank

Wir präsentieren hier Literaturlisten und andere Werkzusammenstellungen zu aktuellen Wirtschaftsthemen