Online-Marketing

Die Möglichkeiten, im Internet für Produkte und Dienstleistungen zu werben, sind vielfältig: von der Suchmaschinenoptimierung (SEO)über Banner, Social Media oder Affiliate Marketing bis zur Entwicklung der eigenen Homepage. Die Wahl einer sinnvollen Internet-Werbestrategie für die eigene Marke ist schwierig.

Wir haben für Sie aus unserem ECONIS Katalog Literatur zum Thema E-Marketing zusammen gestellt.

Web-Links:

 

Konzepte

Wesentliches Schlagwort: Online-Marketing

Wikipedia EyePlorer Bundeszentrale für politische Bildung Deeper Web Google-News Google-Blogs Investopedia Wirtschaftslexikon24 Gabler-Wirtschaftslexikon
EconBiz Standard-Thesaurus Wirtschaft GVK - Gemeinsamer Verbundkatalog SlideShare Bing-Video Google Ngram-Viewer (deutsch) Google Ngram-Viewer (englisch) Google Insights for Search

 

 

Literaturliste

Advertising pricing models in media markets : lump-sum versus per-consumer charges / Helmut Dietl, Markus Lang, Panlang Lin.

  • Advertising pricing models in media markets : lump-sum versus per-consumer charges / Helmut Dietl, Markus Lang, Panlang Lin.
    (2012) Working paper series / Institute for Strategy and Business Economics, University of Zurich ; 157; Online-Ressource (PDF-Datei: 26 S., 555 KB).

    Repository  PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier

E-marketing : concepts, methodologies, tools, and applications / Information Resources Management Association, editor ; Vol. 3

  • E-marketing : concepts, methodologies, tools, and applications / Information Resources Management Association, editor ; Vol. 3
    (2012) Hershey, PA; XXIX S., S. 953-1391.

    prüfen & bestellen Inhaltsverzeichnis Google
  • E-marketing : concepts, methodologies, tools, and applications / Information Resources Management Association, editor ; Vol. 2
    (2012) Hershey, PA; XXIX S., S. 482-951.

    prüfen & bestellen Inhaltsverzeichnis Google
  • E-marketing : concepts, methodologies, tools, and applications / Information Resources Management Association, editor ; Vol. 1
    (2012) Hershey, PA; XXIX, 481 S.

    prüfen & bestellen Google
  • E-marketing : concepts, methodologies, tools, and applications / Information Resources Management Association, editor.
    (c 2012) Hershey, PA

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? Inhaltsverzeichnis WorldCat - Weltkatalog EconBiz Google-Books

Newspaper and internet display advertising – co-existence or substitution? / Nadine Lindstädt & Oliver Budzinski.

  • Newspaper and internet display advertising – co-existence or substitution? / Nadine Lindstädt & Oliver Budzinski.
    (2012) Ilmenau economics discussion papers ; 74; 60 S.

    prüfen & bestellen EconBiz Google-Scolar Google Google Scirus - Elsevier
  • Newspaper and internet display advertising – co-existence or substitution? / Nadine Lindstädt & Oliver Budzinski.
    (2012) Ilmenau economics discussion papers ; 74; Online-Ressource (PDF-Datei: 60 S., 282,4 KB).

    Repository  PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier
  • Newspaper and internet display advertising : co-existence or substitution? / Nadine Lindstädt; Oliver Budzinski.
    (2012) Working paper / Department of Environmental and Business Economics, Faculty of Social Sciences, University of Southern Denmark ; 114; Online-Ressource (PDF-Datei: 71 S., 565,79 KB).

    Repository  PDF-Volltext prüfen & bestellenEconBizGoogle-ScolarGoogleScirus - Elsevier

Multi-period revenue management model for internet advertising / Sandeep Karmarkar and Goutam Dutta.

  • Multi-period revenue management model for internet advertising / Sandeep Karmarkar and Goutam Dutta.
    (2012) In: Journal of revenue and pricing management. – Basingstoke. – Bd. 11.2012, 2, (Mar.2012) S. 225-239.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Social Branding am Beispiel der Social-Commerce-Plattform Nestlé Marktplatz / Alexander Decker.

  • Social Branding am Beispiel der Social-Commerce-Plattform Nestlé Marktplatz / Alexander Decker.
    (2012) In: Social Branding. – Wiesbaden. – 2012, S. 421-438.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? EconBiz Google-Books Google-Scolar Google Scirus - Elsevier

Digitale Inszenierung : Strategien zur Markenführung bei Scout24 / Volker Wohlfarth.

Der Rabattrummel / von Marco Bertini, Luc Wathieu, Betsy Page Sigman und Michael I. Norton.

  • Der Rabattrummel / von Marco Bertini, Luc Wathieu, Betsy Page Sigman und Michael I. Norton.
    (2012) In: Harvard-Business-Manager. – Hamburg. – Bd. 34.2012, 7, S. 80-84.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier

Trends und Perspektiven im Online-Marketing / Ralf T. Kreutzer.

Crossmedia : Integration von Online und Offline im Dialogmarketing / Heinrich Holland; Lena Wengerter.

  • Crossmedia : Integration von Online und Offline im Dialogmarketing / Heinrich Holland; Lena Wengerter.
    (2012) In: Dialogmarketing-Perspektiven 2011/2012. – Wiesbaden. – 2012, S. 65-92.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? EconBiz Google-Books Google-Scolar Google Scirus - Elsevier

To keep your customers, keep it simple / by Patrick Spenner and Karen Freeman.

  • To keep your customers, keep it simple / by Patrick Spenner and Karen Freeman.
    (2012) In: Harvard business review. – Boston, Mass. – Bd. 90.2012, 5, (Mai.2012) S. 108-114.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Online product presentation : the effect of product coordination and a model’s face / Jungmin Yoo; Minjeong Kim.

  • Online product presentation : the effect of product coordination and a model’s face / Jungmin Yoo; Minjeong Kim.
    (2012) In: Journal of research in interactive marketing. – Bingley. – Bd. 6.2012, 1, S. 59-72.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Online advertising : a cross-cultural synthesis / Yuping Liu-Thompkins.

  • Online advertising : a cross-cultural synthesis / Yuping Liu-Thompkins.
    (2012) In: Handbook of research on international advertising. – Cheltenham [u.a.]. – 2012, S. 303-324.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? EconBiz Google-Books Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Marketing in the round : how to develop an integrated marketing campaign in the digital era / [Gini Dietrich; Geoff Livingston].

  • Marketing in the round : how to develop an integrated marketing campaign in the digital era / [Gini Dietrich; Geoff Livingston].
    (c 2012) Indianapolis, Ind.; XVIII, 201 S.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? Inhaltsverzeichnis WorldCat - Weltkatalog EconBiz Google-Books

Message content in keyword campaigns, click behavior, and price-consciousness : a study of millennial consumers / Claire Gauzente; Yves Roy.

  • Message content in keyword campaigns, click behavior, and price-consciousness : a study of millennial consumers / Claire Gauzente; Yves Roy.
    (2012) In: Journal of retailing and consumer services. – London [u.a.]. – Bd. 19.2012, 1, (Jan.2012) S. 78-87.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Adapting communications styles to the needs of the market / Holly Buchanan.

  • Adapting communications styles to the needs of the market / Holly Buchanan.
    (2012) In: Lessons on profiting from diversity. – Basingstoke [u.a.]. – 2012, S. 117-124.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? EconBiz Google-Books Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Targeted advertising and consumer privacy concerns : experimental studies in an internet context / Nicole Gröne.

Marketing in the age of Google : your online strategy is your business strategy / Vanessa Fox.

Silver Surfer : vielversprechende (Kunden-)Potenziale jenseits der 50 im Netz / Claudia Dubrau.

  • Silver Surfer : vielversprechende (Kunden-)Potenziale jenseits der 50 im Netz / Claudia Dubrau.
    (2012) In: Die Alten und das Netz. – Wiesbaden. – 2012, S. 27-51.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? EconBiz Google-Books Google-Scolar Google Scirus - Elsevier

All business is local : why place matters more than ever in a global, virtual world / John A. Quelch and Katherine E. Jocz.

Die Alten und das Netz : Angebote und Nutzung jenseits des Jugendkults / Birgit Kampmann … (Hrsg.).

  • Die Alten und das Netz : Angebote und Nutzung jenseits des Jugendkults / Birgit Kampmann … (Hrsg.).
    (2012) 1. Aufl. – W&V – Werben & Verkaufen. – Wiesbaden; 362 S.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? Inhaltsverzeichnis WorldCat - Weltkatalog EconBiz Google-Books

E-marketing : applications of information technology and the Internet within marketing / Cor Molenaar.

E-marketing / Judy Strauss; Raymond Frost.

Impact of virtual brand experience on purchase intentions : the role of multichannel congruence / Jason A. Gabisch; Kholekile L. Gwebu.

  • Impact of virtual brand experience on purchase intentions : the role of multichannel congruence / Jason A. Gabisch; Kholekile L. Gwebu.
    (2011) In: Journal of electronic commerce research. – Long Beach, Calif.. – Bd. 12.2011, 4, S. 302-319.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Understanding website usability : an eye-tracking study of the Vancouver 2010 Olympic Games website / B. Christine Green; Nicholas Murray and Stacy Warner.

  • Understanding website usability : an eye-tracking study of the Vancouver 2010 Olympic Games website / B. Christine Green; Nicholas Murray and Stacy Warner.
    (2011) In: International journal of sport management and marketing. – Olney, Bucks.. – Bd. 10.2011, 3/4, S. 257-271.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Incremental clicks : the impact of search advertising / David X. Chan; Yuan Yuan; Jim Koehler; Deepak Kumar.

  • Incremental clicks : the impact of search advertising / David X. Chan; Yuan Yuan; Jim Koehler; Deepak Kumar.
    (2011) In: Journal of advertising research. – New York, NY. – Bd. 51.2011, 4, (Dez.2011) S. 643-647.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Branded product information search on the Web: the role of brand trust and credibility of online information sources / Chunsik Lee, Junga Kim and Silvia M. Chan-Olmsted.

  • Branded product information search on the Web: the role of brand trust and credibility of online information sources / Chunsik Lee, Junga Kim and Silvia M. Chan-Olmsted.
    (2011) In: Journal of marketing communications. – Abingdon. – Bd. 17.2011, 5, (Dez.2011) S. 355-374.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scolar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search
Bookmark/share via AddInto

Leave a Reply

  

  

  

 

Wiwi-Werkbank

Wir präsentieren hier Literaturlisten und andere Werkzusammenstellungen zu aktuellen Wirtschaftsthemen