Social Media Marketing

Facebook, Google+ und Twitter sind die Giganten unter den sozialen Netzwerken. Online-Werbung in Social Media Netzwerken ist in den meisten Unternehmen inzwischen fester Bestandteil einer integrierten Kommunikationsstrategie.

Wir haben für Sie Literatur zusammen gestellt, die sich unter anderem mit optimalen Strategien, rechtlichen Aspekten und der Werbewirkung von Social Media Kampagnen beschäftigt.

Web-Links:

 

Konzepte

Wesentliches Schlagwort: Marketingpolitik

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Wesentliches Schlagwort: Online-Marketing

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Wesentliches Schlagwort: Online-Netzwerk

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Wesentliches Schlagwort: Online-Werbung

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Wesentliches Schlagwort: Social Media Marketing

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Literaturliste

Using Web 2.0 features on social networks for word-of-mouth effects / Tan Chee Liang; Chua Kok Seng; Kaung Pye Soe.

  • Using Web 2.0 features on social networks for word-of-mouth effects / Tan Chee Liang; Chua Kok Seng; Kaung Pye Soe.
    (2012) In: Understanding the interactive digital media marketplace. – Hershey, Pa.. – 2012, S. 218-232.

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Incorporating long-term effects in determining the effectiveness of different types of online advertising / Ralph Breuer; Malte Brettel; Andreas Engelen.

  • Incorporating long-term effects in determining the effectiveness of different types of online advertising / Ralph Breuer; Malte Brettel; Andreas Engelen.
    (2011) In: Marketing letters. – Dordrecht [u.a.]. – Bd. 22.2011, 4, (Dez.2011) S. 327-340.

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Marketing im Web 2.0 / Bernd W. Wirtz.

Soziale und netnographische Netzwerkanalysen am Beispiel von Blog-Communities : Identifikation von Consumer Insights zur Etablierung von Direktmarketingaktivitäten / Martin Klaus.

  • Soziale und netnographische Netzwerkanalysen am Beispiel von Blog-Communities : Identifikation von Consumer Insights zur Etablierung von Direktmarketingaktivitäten / Martin Klaus.
    (2011) Kassel ; XLI, 249 S.

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Internet marketing / Jaya Akunuri.

Perspectives on social media marketing : the agency perspective/the brand perspective / Stephanie Agresta, B. Bonin Bough.

Marketing communications : integrating offline and online with social media / Paul R Smith & Ze Zook.

Get up to speed with online marketing : how to use websites, blogs, social networking and much more / Jon Reed.

Das Facebook Marketing-Buch / Dan Zarrella; Alison Zarrella. Dt. Bearb. von Karen Heidl; Nathalie Pelz.

Using social media as a competitive advantage : the case of small businesses / William R. Smith; Demosthenes Vardiabasis.

  • Using social media as a competitive advantage : the case of small businesses / William R. Smith; Demosthenes Vardiabasis.
    (2010) In: Problems and perspectives in management. – Sumy. – Bd. 8.2010, 4, S. 193-197.

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Conversational media / Scott Sherman.

Facebook – Marketing unter Freunden : Dialog statt plumpe Werbung / Felix Holzapfel; Klaus Holzapfel.

Social media marketing : the next generation of business engagement / Dave Evans with Jake McKee.

Perceived intrusiveness in digital advertising : strategic marketing implications / Yann Truong and Geoff Simmons.

  • Perceived intrusiveness in digital advertising : strategic marketing implications / Yann Truong and Geoff Simmons.
    (2010) In: Journal of strategic marketing. – Abingdon. – Bd. 18.2010, 3, (Jun.2010) S. 239-256.

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Do you want to be my “friend”? : monetary value of word-of-mouth marketing in online communities / Michael Trusov, Randolph E. Bucklin and Koen Pauwels.

  • Do you want to be my “friend”? : monetary value of word-of-mouth marketing in online communities / Michael Trusov, Randolph E. Bucklin and Koen Pauwels.
    (2010) In: GfK marketing intelligence review. – Nürnberg. – Bd. 2.2010, 1, (Mai.2010) S. 26-33.

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Guerrilla social media marketing : 100+ weapons to grow your online influence, attract customers, and drive profits / Jay Conrad Levinson, Shane Gibson; foreword by Guy Kawasaki.

  • Guerrilla social media marketing : 100+ weapons to grow your online influence, attract customers, and drive profits / Jay Conrad Levinson, Shane Gibson; foreword by Guy Kawasaki.
    (c2010) [Irvine, Calif.]; Online-Ressource (xiv, 250 p).

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  • Guerrilla social media marketing : 100+ weapons to grow your online influence, attract customers, and drive profits / Jay Conrad Levinson; Shane Gibson.
    (c 2010) [Irvine, Calif.]; XIV, 250 S.

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The zen of social media marketing : an easier way to build credibility, generate buzz, and increase revenue / Shama Hyder Kabani.

Developing Integrated Marketing Communication (IMC) in online communities: a conceptual perspective from search, experience and credence segmentation / Pingjun Jiang and Swee-lim Chia.

  • Developing Integrated Marketing Communication (IMC) in online communities: a conceptual perspective from search, experience and credence segmentation / Pingjun Jiang and Swee-lim Chia.
    (2010) In: International journal of internet marketing and advertising. – Olney, Bucks.. – Bd. 6.2010, 1, S. 22-40.

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Twitter im Unternehmen : Einsatzmöglichkeiten des sozialen Netzwerkes twitter im Marketing / Robert Wagner.

Rechtlich fit für Social-Media-Marketing? / von Regina Kohn.

Real-time marketing for business growth : how to use social media, measure marketing, and create a culture of execution / Monique Reece.

  • Real-time marketing for business growth : how to use social media, measure marketing, and create a culture of execution / Monique Reece.
    (c2010) Upper Saddle River, N.J; Online-Ressource (xxxii, 372 p.).

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  • Real-time marketing for business growth : how to use social media, measure marketing, and create a culture of execution / Monique Reece.
    (2010) Upper Saddle River, NJ; XXXII, 372 S.

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Social media marketing : strategies for engaging in Facebook, Twitter & other social media / Liana “Li” Evans.

Social media marketing : Strategien für Twitter, Facebook & Co / Tamar Weinberg.

  • Social media marketing : Strategien für Twitter, Facebook & Co / Tamar Weinberg.
    (2011) 2., [komplett überarb., erw. und aktualisierte] Aufl. – Köln [u.a.]; XVII, 401 S.

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  • Social Media Marketing : Strategien für Twitter, Facebook & Co. / Tamar Weinberg. Dt. Bearb. von Corina Pahrmann.
    (2011) 2. Aufl. [komplett überarbeitet, erweitert & aktualisiert]. – Beijing [u.a.]; XVII, 401 S.

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  • Social Media Marketing : Strategien für Twitter, Facebook & Co. / Tamar Weinberg. Dt. Übers. von Dorothea Heymann-Reder. Dt. Bearb. von Corina Lange.
    (2010) Beijing [u.a.]; XVIII, 388 S.

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Facebook marketing : designing your next marketing campaign / Justin R. Levy.

Facebook marketing : an hour a day / Chris Treadaway, Mari Smith.

Das Social Media Marketing-Buch / Dan Zarrella. Übers. und dt. Bearb. von Karen Heidl.

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