Globale Marken im Spannungsfeld zwischen lokalen Bedürfnissen und Standardisierung

Will man den Wert einer Marke maximieren, führt in Zeiten der Globalsierung kein Weg an der Schaffung einer globalen Marke vorbei. Doch sind die Bedürfnisse der Verbraucher verschiedener als die globale Welt uns glauben lassen will.

Was musss man tun, um eine erfolgreiche Weltmarke zu schaffen? Wie weit muss man eine Marke an lokale Verbraucherbedürfnisse anpassen und welchen Stellenwert haben globale Marken bei Verbrauchern?

Wir haben für Sie Literatur zum Thema aus unserem ECONIS Katalog zusammen gestellt.

Web-Links:

Wesentliches Schlagwort: Global Brand

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Wesentliches Schlagwort: Internationales Marketing

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Literaturliste

Internationale Produktpositionierung : Implementierung eines internationalen Positionierungsmodells in der Automobilindustrie im Spannungsfeld von Wissenschaft und Praxis / Gilbert Heise; Maren E. Knappe.

  • Internationale Produktpositionierung : Implementierung eines internationalen Positionierungsmodells in der Automobilindustrie im Spannungsfeld von Wissenschaft und Praxis / Gilbert Heise; Maren E. Knappe.
    (2011) In: Herausforderungen der internationalen marktorientierten Unternehmensführung. – Wiesbaden. – 2011, S. 507-524. 

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How they started : global brands : how 21 good ideas became great globalbusinesses / ed. by David Lester.

Bringing the future into global brands / by Tony Kim.

Global integration of brands and new product development at General Motors / Janell D. Townsend, S. Tamer Cavusgil, and Marietta L. Baba.

  • Global integration of brands and new product development at General Motors / Janell D. Townsend, S. Tamer Cavusgil, and Marietta L. Baba.
    (2010) In: The journal of product innovation management. – Oxford. – Bd. 27.2010, 1, (Jan.2010) S. 49-65. 

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From global experiences to global brands : a quest to understand what lies behind their universal success / Burcu Tasoluk.

  • From global experiences to global brands : a quest to understand what lies behind their universal success / Burcu Tasoluk.
    (2009) In: Michigan State University contributions to international business and innovation. – Amsterdam [u.a.]. – Bd. 19.2009, S. 213-218. 

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Creating global brands / Saibal Kumar Mukhopadhyay.

How global brands compete / Douglas B. Holt, John A. Quelch and Earl L. Taylor.

  • How global brands compete / Douglas B. Holt, John A. Quelch and Earl L. Taylor.
    (2009) In: Brands and brand management. – London [u.a.]. – 2009, S. 26-38. 

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Managing brands in global markets / George S. Day; David J. Reibstein.

  • Managing brands in global markets / George S. Day; David J. Reibstein.
    (2004) In: The INSEAD-Wharton alliance on globalizing. – Cambridge [u.a.]. – S. 184-206. 

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Building global brands in the 21st century / C. Samuel Craig; Susan P. Douglas.

  • Building global brands in the 21st century / C. Samuel Craig; Susan P. Douglas.
    (2000) In: Japan and the world economy. – Amsterdam. – Bd. 12.2000, 3, S. 273-283. 

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What is in a name? : transferring brands to China / Julie Mo, Jason McNicol and Lance Eliot Brouthers.

  • What is in a name? : transferring brands to China / Julie Mo, Jason McNicol and Lance Eliot Brouthers.
    (2007) In: Marketing in the 21st century. – Westport, Conn. [u.a.]. – 2007, S. 93-106. 

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The delights and dangers of global branding: from worldwide brands to a global/local dialectic / Benoît Heilbrunn.

  • The delights and dangers of global branding: from worldwide brands to a global/local dialectic / Benoît Heilbrunn.
    (2006) In: Strategic management. – Wiesbaden. – 2006, S. 137-158. 

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Globale Markennamen : Erfolgsfaktoren und Strategien / Katja Gelbrich.

  • Globale Markennamen : Erfolgsfaktoren und Strategien / Katja Gelbrich.
    (2007) In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. – München. – Bd. 36.2007, 8, (Aug.2007) S. 380-386. 

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Balancing standardization and adaptation for product performance in international markets: testing the influence of headquarters-subsidiary contact and cooperation / Mohan Subramaniam and Kelly Hewett.

  • Balancing standardization and adaptation for product performance in international markets: testing the influence of headquarters-subsidiary contact and cooperation / Mohan Subramaniam and Kelly Hewett.
    (2006) In: International marketing. – 2006, S. 61-82. 

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  • Balancing standardization and adaptation for product performance in international markets : testing the influence of headquarters-subsidiary contact and cooperation / Mohan Subramaniam, Kelly Hewett.
    (2004) In: Management international review. – Bd. 44.2004, 2, S. 171-194. 

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Produkte am globalen Markt : Nahrungsmittelhersteller zwischen Standardisierung und kultureller Anpassung / Teresa Keller.

  • Produkte am globalen Markt : Nahrungsmittelhersteller zwischen Standardisierung und kultureller Anpassung / Teresa Keller.
    (2005) Zugl.: München, Univ., Diss., 2002. – ; 247 S. 

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Globalisierung oder Regionalisierung in der Produktpolitik / Udo Koppelmann.

The regionalisation of global brands : emerging market perspectives / Al Rosenbloom; James Haefner.

  • The regionalisation of global brands : emerging market perspectives / Al Rosenbloom; James Haefner.
    (2009) In: Journal for global business advancement. – Olney, Bucks. – Bd. 2.2009, 4, S. 348-364. 

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Managing co-branding strategies: global brands into local markets / Russell Abratt and Patience Motlana.

  • Managing co-branding strategies: global brands into local markets / Russell Abratt and Patience Motlana.
    (2006) In: International marketing. – London [u.a.]. – 2006, S. 355-366. 

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Managing global brands to meet consumer expectations / Malcolm Baker; Greet Sterenberg and Earl Taylor.

  • Managing global brands to meet consumer expectations / Malcolm Baker; Greet Sterenberg and Earl Taylor.
    (2007) In: Market research best practice. – Chichester [u.a.]. – 2007, S. 443-466. 

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Global brands vs. local brands in Chinese consumer mind / Warveni Jap.

  • Global brands vs. local brands in Chinese consumer mind / Warveni Jap.
    (2010) In: Journal of international business and economics. – [S.I.]. – Bd. 10.2010, 2, S. 91-100. 

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How global brands travel with consumers : an examination of the relationship between brand consistency and meaning across national boundaries / Anders Bengtsson; Fleura Bardhi; Meera Venkatraman.

  • How global brands travel with consumers : an examination of the relationship between brand consistency and meaning across national boundaries / Anders Bengtsson; Fleura Bardhi; Meera Venkatraman.
    (2010) In: International marketing review. – Bradford. – Bd. 27.2010, 5, S. 519-540. 

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College-educated youths’ attitudes toward global brands : implications for global marketing strategies / Shu-Chuan Chu; Szu-Chi Huang.

  • College-educated youths’ attitudes toward global brands : implications for global marketing strategies / Shu-Chuan Chu; Szu-Chi Huang.
    (2010) In: Journal of international consumer marketing. – Philadelphia, Pa.. – Bd. 22.2010, 2, (4/6.2010) S. 129-145. 

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Brand analysis of US global and local brands in India : the case of Levi’s / Vertica Bhardwaj; Archana Kumar; Youn-Kyung Kim.

  • Brand analysis of US global and local brands in India : the case of Levi’s / Vertica Bhardwaj; Archana Kumar; Youn-Kyung Kim.
    (2010) In: Journal of global marketing. – Philadelphia, Pa.. – Bd. 23.2010, 1, (1/3.2010) S. 80-94. 

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Cultural value dimensions and brands : can a global brand image exist? / Susan Forquer Gupta, Doan Winkel, and Laura Peracchio.

  • Cultural value dimensions and brands : can a global brand image exist? / Susan Forquer Gupta, Doan Winkel, and Laura Peracchio.
    (2009) In: MacInnis, Deborah J.: Handbook of brand relationships. – Armonk, NY [u.a.]. – 2009, S. 230-246. 

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Cross-cultural and critical perspectives on brands / ed. by Richard Elliott. (Brands and brand management / ed. by Richard Elliott ; Vol. 4)

  • Critical perspectives on business and management; XI, 710 S.
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  • Peer pressure and poverty : exploring fashion brands and consumption symbolism among children of the “British poor” / Richard Elliott and Clare Leonard.
    (2009) In: Cross-cultural and critical perspectives on brands. – 2009, S. 540-558. 

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Cognitive and affective reactions of US consumers to global brands / Claudiu V. Dimofte, Johny K. Johansson, and Ilkka A. Ronkainen.

  • Cognitive and affective reactions of US consumers to global brands / Claudiu V. Dimofte, Johny K. Johansson, and Ilkka A. Ronkainen.
    (2008) In: Journal of international marketing. – Chicago, Ill.. – Bd. 16.2008, 4, S. 113-135. 

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