Celebrity endorsement – Prominente Testimonials in der Werbung

4. aktualisierte Fassung v. 03.2013

Weltweit setzen multinationale Unternehmen Prominente als Werbebotschafter für ihre Marken ein. Aber können berühmte Persönlichkeiten Markenbeliebtheit und Kaufabsicht tatsächlich positiv beeinflussen? Wie bedeutend sind die Risiken und welches sind die entscheidenden Faktoren für einen erfolgreichen Imagetransfer?

Die Ausgaben für Werbeverträge mit George Clooney, Heidi Klum & Co. sind enorm, so dass Untersuchungen zur Werbewirkung und Effizienz des Celebrity Marketings von hoher Relevanz sind.

Zielsetzung von Werbung mit Prominenten


Wir haben für Sie aktuelle Publikationen zu diesem Thema aus unserem ECONIS Katalog zusammen gestellt.

Web-Links:

 

 

Konzepte für die aktuelle Suche im Internet

Wesentliches Schlagwort: Testimonial; english: Testimonial

EconBiz GVK - Gemeinsamer Verbundkatalog Wikipedia EyePlorer Bundeszentrale für politische Bildung Deeper Web Google-News Google-Blogssuche Google books NGRAM-Viewer (deutsch) Google books NGRAM-Viewer (englisch) Google Insights for Search Wirtschaftslexikon24 SlideShare YouTube

Wesentliches Schlagwort: Werbewirkung; english: Advertising effectiveness

EconBiz GVK - Gemeinsamer Verbundkatalog Wikipedia EyePlorer Bundeszentrale für politische Bildung Deeper Web Google-News Google-Blogssuche Google books NGRAM-Viewer (deutsch) Google books NGRAM-Viewer (englisch) Google Insights for Search Wirtschaftslexikon24 SlideShare YouTube Standard-Thesaurus Wirtschaft

 

Kombinierte Aspekte: Sportler AND Werbewirkung

EconBiz GVK - Gemeinsamer Verbundkatalog Deeper Web Google-News Google-Blogssuche YouTube

 

 

Literaturliste aus dem ECONIS-Fachkatalog zum Thema

Testimonial- und Celebrity-Werbung im Sport / Daniela Schaaf.

China : celebrity endorsement within the Chinese beauty industry ; views from Beijing’s female consumers / Mark McPherson and Xiang Li.

  • China : celebrity endorsement within the Chinese beauty industry ; views from Beijing’s female consumers / Mark McPherson and Xiang Li.
    (2013) In: Marketing management in Asia. – New York, NY [u.a.]. – 2013, S. 33-50.

    prüfen & bestellen Monografie verfügbar? EconBiz Google-Books Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Consumers’ reactions to a celebrity endorser scandal / Candy P. S. Fong; Robert S. Wyer Jr..

  • Consumers’ reactions to a celebrity endorser scandal / Candy P. S. Fong; Robert S. Wyer Jr..
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 11, (Nov.2012) S. 885-896.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

The economic value of celebrity endorsements / Anita Elberse; Jeroen Verleun.

  • The economic value of celebrity endorsements / Anita Elberse; Jeroen Verleun.
    (2012) In: Journal of advertising research. – New York, NY. – Bd. 52.2012, 2, (Jun.2012) S. 149-165.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Celebrity endorsements and beyond : new avenues for celebrity branding / Astrid Keel; Rajan Nataraajan.

  • Celebrity endorsements and beyond : new avenues for celebrity branding / Astrid Keel; Rajan Nataraajan.
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 9, (Sep.2012) S. 690-703.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Desire for fame : scale development and association with personal goals and aspirations / John Gountas; Sandra Gountas; Robert A. Reeves; Lucy Moran.

  • Desire for fame : scale development and association with personal goals and aspirations / John Gountas; Sandra Gountas; Robert A. Reeves; Lucy Moran.
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 9, (Sep.2012) S. 680-689.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Celebrity worship, materialism, compulsive buying, and the empty self / Robert A. Reeves; Gary A. Baker; Chris S. Truluck.

  • Celebrity worship, materialism, compulsive buying, and the empty self / Robert A. Reeves; Gary A. Baker; Chris S. Truluck.
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 9, (Sep.2012) S. 674-679.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

The impact of negative publicity on celebrity ad endorsements / Des Tthwaites; Ben Lowe; Lien L. Monkhouse; Bradley R. Barnes.

  • The impact of negative publicity on celebrity ad endorsements / Des Tthwaites; Ben Lowe; Lien L. Monkhouse; Bradley R. Barnes.
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 9, (Sep.2012) S. 663-673.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Celebrities in advertising : looking for congruence or likability? / Nathalie Fleck; Michael Korchia; Isabelle Le Roy.

  • Celebrities in advertising : looking for congruence or likability? / Nathalie Fleck; Michael Korchia; Isabelle Le Roy.
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 9, (Sep.2012) S. 651-662.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

It is a match : the impact of congruence between celebrity image and consumer ideal self on endorsement effectiveness / Sejung Marina Choi; Nora J. Rifon.

  • It is a match : the impact of congruence between celebrity image and consumer ideal self on endorsement effectiveness / Sejung Marina Choi; Nora J. Rifon.
    (2012) In: Psychology & marketing. – New York, NY. – Bd. 29.2012, 9, (Sep.2012) S. 639-650.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

How does celebrity meaning transfer? : investigating the process of meaning transfer with celebrity affiliates and mature brands / Felicia M. Miller; Chris T. Allen.

  • How does celebrity meaning transfer? : investigating the process of meaning transfer with celebrity affiliates and mature brands / Felicia M. Miller; Chris T. Allen.
    (2012) In: Journal of consumer psychology. – Bd. 22.2012, 3, (Jul.2012) S. 443-452.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Arrest record or openly gay : the impact of athletes’ personal lives on endorser effectiveness / Heidi M. Parker and Janet S. Fink.

  • Arrest record or openly gay : the impact of athletes’ personal lives on endorser effectiveness / Heidi M. Parker and Janet S. Fink.
    (2012) In: Sport marketing quarterly. – Bd. 21.2012, 2, (Jun.2012) S. 70-79.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Testimonialwerbung mit prominenten Sportlern : eine empirische Untersuchung / Gerd Nufer; Catrina Heider.

  • Testimonialwerbung mit prominenten Sportlern : eine empirische Untersuchung / Gerd Nufer; Catrina Heider.
    (2012) Reutlinger Diskussionsbeiträge zu Marketing & Management ; 2012-6; Online-Ressource (PDF-Datei: II, 41 S., 751,35 KB).

    PDF-Volltext Handle-Volltext prüfen & bestellen EconBiz Google-Scholar Scirus - Elsevier

Multiple endorsers and multiple endorsements : the influence of message repetition, source congruence and involvement on brand attitudes / Dan Hamilton Rice; Katie Kelting; Richard J. Lutz.

  • Multiple endorsers and multiple endorsements : the influence of message repetition, source congruence and involvement on brand attitudes / Dan Hamilton Rice; Katie Kelting; Richard J. Lutz.
    (2012) In: Journal of consumer psychology. – Bd. 22.2012, 2, (Apr.2012) S. 249-259.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Werben mit Stars / von Kevin Plank.

Predicting the effectiveness of celebrity endorsements using the balance theory / Subhadip Roy; Bashar S. Gammoh; Anthony C. Koh.

  • Predicting the effectiveness of celebrity endorsements using the balance theory / Subhadip Roy; Bashar S. Gammoh; Anthony C. Koh.
    (2012) In: Journal of customer behaviour. – Helensburgh. – Bd. 11.2012, 1, S. 33-52.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

The Tiger Woods scandal : a cautionary tale for event studies / Matthew Hood.

An examination of humor and endorser effects on consumers’ responses to direct-to-consumer advertising : the moderating role of product involvement / Yam B. Limbu; Bruce A. Huhmann and Robin T. Peterson.

  • An examination of humor and endorser effects on consumers’ responses to direct-to-consumer advertising : the moderating role of product involvement / Yam B. Limbu; Bruce A. Huhmann and Robin T. Peterson.
    (2012) In: International journal of pharmaceutical and healthcare marketing. – Bd. 6.2012, 1, S. 23-38.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Encouraging brand loyalty in fickle generation Y consumers / Violet Lazarevic.

Evaluating resposes to celebrity endorsements using projective techniques / Nisachon Tantiseneepong and Matthew Gorton; John White.

  • Evaluating resposes to celebrity endorsements using projective techniques / Nisachon Tantiseneepong and Matthew Gorton; John White.
    (2012) In: Qualitative market research. – Bd. 15.2012, 1, S. 57-69.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Sport, the media and strategic communications management / Raymond Boyle; Richard Haynes.

“It’s incredible – trust me” : exploring the role of celebrity athletes as marketers in online social networks / Marion E. Hambrick; Tara Q. Mahoney.

  • “It’s incredible – trust me” : exploring the role of celebrity athletes as marketers in online social networks / Marion E. Hambrick; Tara Q. Mahoney.
    (2011) In: International journal of sport management and marketing. – Bd. 10.2011, 3/4, S. 161-179.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Celebrity advertising in the case of negative associations : discourse analysis of weblogs / Ulun Akturan.

  • Celebrity advertising in the case of negative associations : discourse analysis of weblogs / Ulun Akturan.
    (2011) In: Management research review. – Bingley. – Bd. 34.2011, 12, S. 1280-1295.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

The ethics of celebrity-athlete endorsement : what happens when a star steps out of bounds? / Felicia M. Miller; Gene R. Laczniak.

  • The ethics of celebrity-athlete endorsement : what happens when a star steps out of bounds? / Felicia M. Miller; Gene R. Laczniak.
    (2011) In: Journal of advertising research. – New York, NY. – Bd. 51.2011, 3, (Sep.2011) S. 499-510.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

What really works for teenagers : human or fictional celebrity? / Varsha Jain, Subhadip Roy, Aarzoo Daswani and Mari Sudha.

  • What really works for teenagers : human or fictional celebrity? / Varsha Jain, Subhadip Roy, Aarzoo Daswani and Mari Sudha.
    (2011) In: Young consumers. – Bd. 12.2011, 2, S. 171-183.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search

Celebrity endorsement, brand credibility and brand equity / Amanda Spry; Ravi Pappu; T. Bettina Cornwell.

  • Celebrity endorsement, brand credibility and brand equity / Amanda Spry; Ravi Pappu; T. Bettina Cornwell.
    (2011) In: European journal of marketing. – Bd. 45.2011, 6, S. 882-909.

    prüfen & bestellen Zeitschrift verfügbar? EconBiz Google-Scholar Google Scirus - Elsevier Biznar - Deep Web Business Search
Bookmark/share via AddInto

Leave a Reply

  

  

  

 

Wiwi-Werkbank

Wir präsentieren hier Literaturlisten und andere Werkzusammenstellungen zu aktuellen Wirtschaftsthemen